The Sonepur fair, in India with its whirlwinds of dust rising of the ground is the opportunity for a gigantic carnival where each is going to give itself in representation for the pleasure of day spectators, pilgrims in ecstasy, in search of shivers and signs of good fortune. As in a western, men with gleaming black mustaches lead nervous horses, adorned for the demonstration, others drive wild motorcycles, while some organize outrageous parades. Each has its rituals, prayers, its methods to accumulate and master the energy of the party, both mechanical and organic, magic and electric.