With "Vers Madrid" Sylvain George makes a "newsreel" with, in mind, the cinematic experiments conducted by Robert Kramer, Jean-Luc Godard ... during the seventies.
Place Puerta del Sol, past and future meet in the present, where they are produced and constantly reinvented.
To Madrid, Place Puerta del Sol, the countries of Europe and the world had turned like the flowers to the sun.