Robert d'Eglantine, a specialist in quantum physics, invites five of his friends to spend a weekend in his castle, lost in the woods, and to share in an experiment... According to his calculations, at 11.37pm, a rift will open in the space-time continuum and will send them back seventy years to May 1944, during the German occupation of France. Is this an academic role playing game or genuine time travel?