Série J is the story of Julien, a young student on a traineeship at the Departmental Archives. While he always believed that his grandfather had been a member of the French Resistance, he has doubts about his family's past. When he discovers that what he has been told is not quite the truth, he uncovers a family secret that leads to the collapse of an entire value system that had been maintained by a silent complicity.