Stuck in a loveless marriage, bourgeois industrialist Francois (Henri Vilbert) falls in love with Janine (Danielle Darrieux), another man's wife. Francois sets up Janine as his mistress, and she, mercenary soul that she is, likes the set-up so much that she continues the relationship even when her own husband returns from WW II. In the long run, however, Janine is the loser in the situation...