Boule de Gomme is a child actor. On the set of the film he is shooting he gets on the nerves of the director and of the all crew by being off the beat when he is asked to cry or to laugh. Nobody manages to reason with him, with the exception of a grip who uses the rough way. A good beating and everything comes right in the end. The grip is promoted to the rank of production manager.