Jean-Christophe, about twenty, meets his father for the first time. In a forest where they have decided to meet, reality transforms itself and takes the form of a fantastic tale. For Jean-Christophe, the hour is of disappointment in front of the fantasized father who turns out to be very different from what he had dreamed.