The fascinating evolution of the world's largest participative art project, created in 2011 by French artist JR. The spectator travels and discovers how JR, in the guise of a simple poster printer, allows people from around the world to receive their portraits for free and to then paste them up to support an idea, a project, an action, and to share this experience. This documentary film bears witness to how people, testing the boundaries of what is possible, take possession of walls that, at first glance, would appear to be out of bounds.