By going to see The American Night by François Truffaut, Angélique discovers that we can invent our life. Takes herself for Nathalie Baye, obtain the admiration of her father, choose an incomprehensible job, so many perspectives opened by this movie. It will take her a few years to understand that cinema does not solve all the problems although it alows her the great pleasure of finally being free.
Adaptation of an extract of La Nuit américaine d'Angélique: they are for nothing in my tears (Verticals 2012).