A story about cinema. For 40 years in his Grenoble workshops, Jean-Pierre Beauviala has been inventing cameras that made the emergence of a light-weight, in-the-field cinema possible. Filmmakers remember. Today, nothing is heavy any more. The camera market is saturated with new tools. Everyone experiments new ways of film-making. And Beauviala keeps on inventing. What utopia is he still after?