Séverine is a girl whose beauty is only equal to the day. Promised to Pierre Sérizy, she decides, before her marriage, to spend a few days in Paris. In a room of the Musée du Louvre, she meets Giorgio, who perturbs her with a strange narrative and provokes in her the desire of quite a different ceremony.