Aequador is an alternative history presented as a journey without words that evokes the excesses of a modernist, progressive dream in Latin America. It imagines a bygone era in which an extremist ideology attemps to conquer the Amazon territory. With a deliberately fragmented and composite structure, this film describes this parallel present world in which fake ruins and relics of utopian architecture in 3D coexist with vernacular constructions and the daily life of human beings.