To keep a promise that she made to her friend Clémentine, Lucie films like a tourist, shooting everything that can show what their women's rugby team will experience when they come to Paris to play in a rugby championship.
Kader films in a more discreet fashion. A stranger in the world, he films images of things around him for his archives, unconsciously searching among other people the traces of his past.
One day during a stroll, Lucie and Kader's cameras cross paths. Their images get mixed up and give rise to a film about their meeting: The Double Crossroads.