Through the eyes of Jean, a child of ten, we share the everyday life of a family on holiday by the ocean. This summer, at the end of the seventies, Jean realizes that his father and his mother do not love each other any more. Suddenly, the family is confronted with death. Jean discovers the ambivalence of life, its violence, the weakness of men. In the car, in the night, the end of the holidays is loaded with new questions, fears, something like the end of childhood.