Anaïs is a medical student, internal in cancer research. She meets Henri by announcing to him the failure of his treatment. Pregant by Simon, obstetrician, she asks him to practise the abortion himself. In their tenuous relation, Anaïs and Henri experience to what extent to human being it is to learn to be mortal.