Arnaud, renowned director of art-house films, persuades a producer of Z-movies to confide him the control of his next movie, a horrific slasher. With this opportunity he hopes to reconquer his ex-partner, the main actress of all his movies who dreams of making horror movies. But since his adolescence, Arnaud suffers from a phobia of red, which becomes a problem when the shooting of the first haemoglobin scene arrives.