In Niger, bandages necessary for the treatment of burns cost 5000 CFA francs a day. A big part of the population lives with 1000 CFA francs and cannot look after themselves. For lack of appropriate care, in expectation of transplants, the burned people remain confined to bed for months. The aftereffects are definitive.