It is the 1980s and Norway has discovered a massive oil field in the depths of the North Sea. Norway joins forces with the United States to begin extracting oil on the sea floor. Petter and his brother are among the deep sea divers sent to undertake this dangerous mission. But on one of their dives, one of the brothers becomes the victim of a mysterious accident, thus sparking an extraordinary quest for the truth...