With the aim of the World cup in 2014 and Olympics in 2016, the State of Rio developed a program of permanent occupation in the favelas and a policy of development: creating infrastructures, tap water and electricity. Which participates in the improvement of the favelas' image. However, there is still a lot to be done. In immersion in numerous favelas, this documentary shows before anythng else a humanist look at the inhabitants.