During World War I, underage student Francois Jaubert meets and falls in love with Marthe Grangier, who is engaged to Jacques, a soldier at the Front. Though Francois pursues her ardently, they become separated and she marries Jacques. But when Marthe and Francois meet again, their mutual feelings prove stronger than ever, and they begin an extramarital affair...regardless of potentially tragic consequences.