Jacqueline is sixteen. Her parents are kept very busy by their mutual careers (Dad is a renowned attorney and Mum is a doctor running her own clinic). When they become aware that they neglect their daughter they send her to a boarding school for girls, impeccably run by Mme Vuillard. There Jacqueline meets her new friends who are, nearly all, the children of divorced parents.They all found a league against divorce they name Licodipa.When it is the turn of Jacqueline's parents to split up, and when Margot, Jacqueline's best friend, attempts to kill herself, distress sets in among the girls of the institution...