Pierre, a young man, a dreamer full of imagination, has to go for his first day of work. An inconvenient fall on the ground of his bedroom pushes him to discover the world of work such as he perceives it: a society where dreams are not allowed and where childhood remains locked behind a door. Beyond the strange meetings and the extraordinary situations, Pierre is especially going to discover who he really is.