Hand over the chance to speak to nine of the 2700 languages in danger in the world: Chipaya, Kawésqar, the Quechua, Mapuche, the Guarani, Yanomami, the Afar, Breton, the Occitan. With very simple worlds, universal, thirteen peole talk to us about their attachment to their language and assert their will to protect it.
Installation shown in October, 2008 at the Fondation Cartier for the contemporary art Paris. Published as a supplement in the DVD La Vie Moderne.