Jean-François, a twelve-year-old boy, lives with his parents and brother on the family farm. One day, a fabulous gift, Gazelle, a foal, disrupts his peaceful existence.
In this film, we follow the life story of Jean-François Pignon, one of the most famous horse trainers in the world, from the beginning of his career to the point where pride is his undoing.