A film director and her main actor show around the decorations of their film project a producer. To get him interested in their cause, they play with what is at hand, scenes of this contemporary epic which tells of the fight of a man against gravity. The actor, little by little contaminated by the correctness of this fight and the strength of conviction of Léopold's character, eventually prefers the film fiction to the reality.