Joe Martin, a quiet American, lives a quiet life in the South of France renting boats to tourists. He is happily married to Fabienne and has a twelve-year-old daughter named Michèle. But the quiet man has a past: ten years before, Joe (then Moran) had escaped with four other convicts, among whom the sadistic ex-mercenary Katanga. Seeing the latter brutally kill an M. P., Joe had abandoned his accomplices and left with the car. One night, Captain Ross, Katanga, Whitey and Fausto re-appear..