Bresson's first film is, totally uncharacteristically, a slapstick comedy, centred around two neighbouring republics, Crogandia and Miremia, and the various disasters that befall the ceremonial unveiling of a statue, the launching of a ship, and the crash-landing of a Miremian pilot in Crogandian territory.