Sometimes a reporter's urge to tell the truth is unquenchable, at least when the reporter is Dolannes (Jean-Pierre Mocky). Unfortunately, his newspaper is owned by corporations which like to keep things on an even keel, and his stories are often "spiked," (kept quiet). Frustrated, he leaves the paper and starts his own, telling just who received what bribe in the sports world, unmasking the pretensions of a politician doctor who does abortions, and generally telling the all-too unwelcome truth. For a little while, he lives in a reportorial paradise.