While James Monnay, relentless bailiff, makes a seizure in a vast castle, he touches a magic object which propels him into a parallel world. Hardly arrived, he falls in love with Catherine, betrothed to the king, and thus becomes the deadly enemy of him. James and Catherine try to escape to return to the world of Monnay. But the king, who needs Catherine for a mysterious and intergalactic project, is going to do everything to prevent them from going.