In May, 1981, the day before the second tour of the presidential elections. Claire, age fifteen, suffocates in her family circle. Whereas her father, unemployed bank employee, augurs gloomily Russian tanks and quiquennal plan if the left rises to power, Claire dreams about changes and puts herself body and soul into her support for François Mitterrand. Marc, age sixteen, son of an employee of garage CGTiste, crosses her road. On the background of political jousts, they spy on, incur, push away and look for each other.