King Lear is a 1987 filmic adaptation of the Shakespeare play of the same title, directed by Jean-Luc Godard. The script is primarily by Peter Sellars and Tom Luddy. The film's plot, centred around a late descendant of Shakespeare attempting to restore his plays in a world rebuilding itself after the Chernobyl catastrophe obliterates most of human civilisation, is centred around a resort in Nyon, Vaud, Switzerland.