Arrested for clandestine work, Komi gains a deferment of freedom by obtaining the guarding of the commissioner's dog. Regrettably, the dog escapes and Komi dashes after it. Obliged to come out of the shade, he goes in front of new meetings and exposes himself much more than he would have been able to imagine.