Battle of Berlin, on 1945. A troop of Russian soldiers, led by a sergeant exhausted and saturated by horrors, plunders a Berlin building. On the last floor, they discover two German frightened ladies. The sergeant pulls one of them in the adjacent and firm room for a short moment the door of the war.