Whatever your preconceptions about Hip-Hop may be, throw them out the window. The Furious Force of Rhymes explodes the stereotypes of swagger and bravado to reveal an irresistible unifying force of global significance. Lushly photographed, bursting with music and dance, this po werful documentary carries you away on a trans-national Hip-Hop Road Movie.
Startling and provocative, with an uplifting message of hope and reconciliation, it revealshow a single genre of music connects people as diverse as American Blacks, East German Skinheads, Israeli Jews, Palestinians, African Feminists and French Banlieusards . Alternately exuberant, moving and humorous,The Furious Force of Rhymes is a stirring chronicle of the combustible intersection between politics and art.