Pierre watches daily over his brother Fred, dying and dark, in an existence chaotic and distracted in spite of the support of Steeve, his friend, and of Sofia, his wife. Soulvaye begins the mourning of her mother, accompanied towards death according to the Tibetan tradition, and receives Paco's teachings, his father, who dreads death as a continuity of life. Pierre meets Soulvaye, what is going to determine the safety of his brother and to change his look upon death.