It is about the course of a future expelled person, about the judicial machine whichentails the illegal immigrants to leave the country. This story is taken from real facts arisen during the summer, 2006 in Paris. The story is redrawn under the shape of a social operetta. Souleymane Bagayogo employee, taxpayer without papers, was arrested at his workplace, then expelled towards Mali. A little bit earlier, he had assigned to labor relations board his make his employer respect his rights.