Manuel meets in Guyana Lydie, a mysterious and very attractive young woman. With the help of his friend Sizo, admirer of the poet of negritude, Léon-Gontran Damas, Manuel is determined to see Lydie again but she lives far away, at Saint Lawrence of Maroni. But, on the road, the two friends make strange meetings which will change for ever their perception of life.