As every summer, a big part of the families of the village did not go on holiday. These families get organized to occupy at best the long days of boredom. Within the group, the characters of each force the hierarchy. Very fastly the rumour spreads: Thomas found a pistol buried in one fields. The powerful object, desired by all, is going to upset the balance of the group.