After brilliant studies in France and a 15-year absence from his homeland, Adama, a young graduate of the Ecole Polytechnique, rushes back to Senegal. He is alarmed by a message informing him of the sudden decline in his grandmother's health. She raised Adama and his sister after their parents died. Upon arriving in Dakar, Adama discovers that his grandmother is in perfect shape... Was this a deliberate ploy to get him back home, and if so, why?