Strive of Love in a Dream is a movie which puts résonnance there, as the irregular pulse of an anxious heart, the crossings, the interpretations and the contaminations of the unconscious images common to India and to the West. These images, archetypes or symbols, are the ones who show attempts of the man to express, resist in and tame fear, whether it is in the religion and its rites, the medicine and the ancestral techniques of cure, the oeuvres of art or the most concrete situations of the daily reality.