Art can be created and immortalized only by the children. In September, 1940, at Montignac in Périgord, in an environment of rising resistance, one young boy apprentice who gets ready to be a garage owner, sees his life upset by the discovery of a universal work: the cave of Lascaux. With three friends who accompanied him in this adventure, he will be considered for some time the guardian of this brilliant gallery, after being the enthusiast and undertaking inventor. But they will be dispossessed little by little by adults, masters of the knowledge and the ideals. On the background of sky map, some time later, he will leave this magic hill then will enter into resistance.