Fifty-year-old Patrick Orbéra is a former football star who completely failed his retraining. Jobless, alcoholic, and without a cent, he is no longer even allowed to see Laura, his daughter.
Obliged by a judge to find a stable job, he has no other choice but to go to a small Brittany island to train the local football team.
If they win the next three matches, they'll be able to get enough money together to save the island's canning factory, which has been put into receivership, and which employs half the inhabitants.
Patrick Orbéra is immediately confronted with a major obstacle: transforming fishermen into professional footballers.