December 10th, 1948, the Member states of the United Nations General Assembly adopted the Universal Declaration of Human Rights. Five of the Member states of the UNO count among the most important salesmen of weapons in the world today. Realized from archives images edited in fragments, WARdisease investigates without chronology gesture commun to the peoples who are the toys of this economic reality.