Georges is a writer who has the peculiarity to invent outstanding stories without ever going outof his home. An emotional shock made him agoraphobic and urged him to build himself a life which avoids him facing spaces and crowd. But Georges's everyday life, rhythmed by writing and the visits of his sister, falls over overnight when his publisher forces him to go out and when he meets Gabrielle, a young waitress who decides to help him. In her contact, Georges succeeds little by little in overcoming his fears and in rediscovering life outside.