Alfred, Parisian young person, has cut himself from his close relations by using his mobile as only way to keep in contact. He finds himself without his mobile for one day. He rediscovers then his mother, his best friend and his fiancée. The meeting between these characters allows Alfred to become aware that time flies, that nothing is ever acquired and that the glance on the other one is the only means to keep tin contact. This movie is the story of this awareness, sudden, painful, but in the end wholesome. That life passes so fast.