A worker is laid off work for some weeks. In seven sequences, one by each day of the week, the movie follows him in the daily activities during this unemployed period. Off, the voice of the worker evokes the way he feels this pause in his work. These few fragments of a common life seized by the crisis, give to see the real consequences of the economic depression.