Héliette, seventy-five years old, wakes up as every morning. It is nine o'clock. But today, it is a particular day. She's hardly opened her eyes and she's already thinking of the appointment that she has this evening. She has been waiting forty five years to see again Silvio, her youth love for whom she almost left everything. The last time she saw him he was thirty years old.