Georges, totally deprived of imagination and of ambition, quarrels with his wife. While he drags his despair and his midlife crisis in the streets of Paris, his dog is crushed. Someone suggests to him, then, to repair this drama, to go to the old Saïd's grocer shop . In this magic place, it would seem that we find everything. Literally. Even happiness?