On a Brittany beach rocked by the flow and the ebb of the sea, Julien announces to Marie, his girlfriend from high school, that he is leaving her. But the girl wants to hear nothing and refuses categorically. It is then that time breaks in his turn and begins stuttering, locking Marie into this break-up scene in a repetition, from which she can only leave by accepting the end of her relationship with Julien.