In a burst of solidarity, the inhabitants of a neighborhood get together and decide to put on a show, the profits of which will go to the homeless.
The whole neighborhood passes through the corner bistro for the preparations, to the great displeasure of Manu. Bertrand, the boss of the dry cleaner's, Vasarelli the cop, Fanny the crepe-maker, and Jules, the very young musician! Behind good intentions bad reasoning often hides. The show will be the occasion for joyful quarrels, along with improbable friendhsips and heated discussions. It must be said that it is not easy get along, even for a good cause, with personalities like these.